Kyläkirje 1/2021

Hyvää alkanutta vuotta Nisulan kylän asukkaat ja kyläseuran jäsenet!

Toivotaan, että koronaepidemia alkaa hellittämään jotta myös kyläseuran toimintaa pystytään pikkuhiljaa herättelemään. Ollaan saatu jälleen kunnon talvi, joten laitetaan sukset suihkimaan Toivolan pellon ladulla!

Kyläseuran syyskokouksen päätöksiä:

Kyläseuraa todella ansiokkaasti ja aktiivisesti luotsannut puheenjohtaja Helena Järvenpää siirtyi 24 vuoden puheenjohtajakauden jälkeen ansaitulle vapaalle. Toivotaan, että kuitenkin saamme Helenan vielä silloin tällöin talkoisiin mukaan ja varsinkin tarjoilutapahtumiin keittiöpäälliköksi! Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Annikki Lehto.
Kyläseuran syyskokouksessa vahvistettin sääntömuunnos, eli siirrymme jatkossa yhden vuosikokouksen malliin.

Jäsenmaksuksi syyskokous päätti edelleen 10 euroa/hlö tai 25 euroa perhe, kannattajajäsenmaksu 30 euroa.Jäsenmaksun voi maksaa käteisellä rahastonhoitaja Saara Rantaselle tai tilille FI 46 5242 5220 0046 14, viitteenä 1300. Viitenumeron käyttäminen on suositeltavaa, sillä pankin kulutkin ovat kasvaneet ja viitesiirto on meille edullisempi kuin viesti. Jäsenmaksun maksamalla tuet kyläseuran toimintaa, olet meille tärkeä!

Tammikuun johtokunnan kokouksessa uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Sari Ilmonen. Sari huolehtii jatkossa kylätalon varauksista ja hän vastaa kyläkännykkään lähetettyihin viesteihin ja puheluihin p. 040 7582749 (työajan jälkeen).

Nisulan kyläseuran facebook sivut olivat joulukuun joulukalenterin ansioista todella suositut.Joulukalenterissa esiteltiiin joka päivä kyläseuran toimintaa, kylää ja kyläläisiä läheltä ja maailmalta.Henna Järvenpää ja Kirsi ilmonen vastasivat joulukaenterin toteutuksesta, kiitokset heille!

Kylätalo on loistokunnossa kaikin puolin esimerkiksi juhlien järjestämiseen ja kokousten pitämiseen. Kyläseuran johtokunta järjestää kokouskahvituksia edullisesti talkootyönä ja näin saadut varat käytetään kyläseuran toimintaan.
Kaikista kokouksista ja tilaisuuksista on sovittava etukäteen varapuheenjohtajan kanssa ja tilat pitää joko itse siivota tilaisuuksien jälkeen tai tilata palvelu kyläseuralta.

Kylätalon pönttöuunit ovat hyvässä kunnossa ja meillä on onneksi muutama vapaaehtoinen lämmittäjä, mutta lämmitysrinkiin mahtuu vielä jos haluat mukaan kyläseuran talkoisiin.Ota siis rohkeasti yhteyttä!

Kyläseuralla on myynnissä vihreitä ja mustia Nisula tuubihuiveja, edulliseen 5 euron hintaan sekä Teeleidin vihreää teetä karpalolla ja kermakaramellilla maustettuna.Tee maksaa 6 €/pkt , 15 €/3 pkt. Tuotteiden tilaukset voit tehdä facebook viestillä, sähköpostilla tai kyläkännykästä.

Kyläkirjasto on auki maanantaisin jumppailtana klo 18.30 -19.15

Puulan seutuopiston jumppaa ohjaa maanantaisin klo 18.30 Annikki Lehto.

Tulevia tapahtumia:
-Nisuhiihto la 30.1. klo 10-12 Toivolan pellolla. Hiihtomatkan pituuden ja hiihtoajan saa itse päättää, kaikki suksijat palkitaan Nisulan nisupullalla!
Eli kyseessä on rento ulkoilutapahtuma koronarajoitukset huomioiden.
Kyläseura tarjoaa myös kuumaa mehua.Varaa pikkurahaa makkaraa varten, myös kyläseuran jäsenmaksunkin maksaminen käteisellä onnistuu paikan päällä.

-Mikäli koronarajoitukset sallivat kokoontumiset, jatkuvat Soppaa ja seurustelua tapahtumat sekä perinteinen toisen pääsiäispäivän pääsiäiskirkko.

-Ilmoitamme kaikista tapahtumista tarkemmin lähempänä ajankohtaa kylän ilmoitustaululla ja/tai Paikallisuutiset lehdessä sekä kyläseuran facebook ja nettisivuilla.

Ota yhteyttä:
Sähköpostilla puheenjohtaja annikki.lehto1@gmail.com ,
sihteeri kirsi.ilmonen@live.com
tai kyläkännykkä 040 758 2749, Sari Ilmonen,varapuheenjohtaja

Toivomme kaikkia kyläläisiä ja mökkiläisiä mukaan toimintaan, jäsenmaksun maksamalla tuet toimintaamme 🙂

Hyvää talven jatkoa kaikille ja ennenkaikkea terveyttä!

Annikki Lehto, puheenjohtaja