Toimintasuunnitelma vuodelle 2017

NISULAN KYLÄSEURAN TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2017

Nisulan kyläseuran 21. toimintavuosi on alkamassa. Kyläseuratoiminnan tarkoitus on aktivoida kyläläisiä monipuoliseen yhdessäoloon ja yhteistoimintaan sekä oman kylän hyväksi tehtävään työhön. Kylätalo on hyvässä kunnossa erilaisten tapahtumien järjestämiseen.

Kyläseuran jäsenille kylätalon käyttö on lähes ilmaista. Taloa vuokrataan mielellään myös muille.

TOIMINTA

Uusi vuosi toivotetaan tervetulleeksi sään salliessa uuden vuoden aaton hiihtotapahtumassa Toivolan tilalla.

Tammikuussa jatketaan SOPPAA JA SEURUSTELUA- toimintaa yhdessä Toivakan kumppanuuspöydän kanssa.

Helmikuussa la 11.2. järjestetään ystävänpäivän tori kylätalolla. Myytävänä keittoa omiin astioihin sekä leivonnaisia mukaan ja kahvin kera.

Maalis-huhtikuussa on suunnitteilla HEMMOTTELUILTA kylätalolla, jolloin kyläläisille tarjotaan niskahartiahierontaa kohtuuhintaan, liikuntaa vierailevan ohjaajan opastamana ja erilaisia esittelyjä sekä terveellistä välipalaa.

Pääsiäiskirkko järjestetään toisena pääsiäispäivänä 17.4. klo 13.00.

Kyläseuran kevätkokous on vuorossa huhtikuussa.

Kyläpäivä huhti -toukokuussa.

Perinteiset pihansiivoustalkoot järjestetään toukokuun alussa kylätalolla.

Metalliromunkeräys järjestetään toukokuun lopussa.

Mahdollisuuksien mukaan osallistumme Toivakka ralliin ja Toivakan markkinoille kesäkuussa.

Hartaushetki uimarannalla yhdessä seurakunnan kanssa su 30.7

Syksyllä osallistumme Rutalahden markkinoille 30.9.

Syyslounas on vuorossa 8.10

Kyläseuran syyskokous järjestetään marraskuussa.

Puurojuhla ja kauneimmat joululaulut ovat vuorossa 1. Adventtina 3.12.

Mahdollisesti järjestetään SUOMI 100- vuotta merkeissä konsertti kylätalolla.

TALOUS

Kyläseuran taloutta hoidetaan talousarvion pohjalta. Omatoimista varainhankintaa on kokous- ja juhlatarjoilujen, toritapahtumien, myyjäisten sekä ravintolapäivien järjestäminen ja astiavuokraus. Osallistutaan Toivakan kunnan hallinnoimaan kylien markkinointihankkeeseen ja Maaseutukehityksen pieninvestointihankkeeseen.

Kylätaloa pyritään vuokraamaan nykyistä enemmän myös ulkopuolisille juhlien ja tapahtumien järjestäjille. Metalliromun keräys järjestetään ensi toukokuussa.

HALLINTO

Sääntömääräiset vuosikokoukset pidetään huhti – ja marraskuussa. Johtokunta kokoontuu tarvittaessa n. kerran kuukaudessa. Johtokunnalle järjestetään koulutusta kylätoimintaan liittyvistä asioista.

TIEDOTUS

Kyläseuran tiedottaminen hoidetaan etupäässä Nisulan kyläseuran internetsivuilla www.nisula.fi kuitenkaan unohtamatta jäsenistölle jaettavia jäsenkirjeitä ja Nisulan ja lähiseutujen ilmoitustauluja, postilaatikoihin jaettavia tiedotteita sekä Toivakka Toimii –lehteä. Meillä on myös Paikallisuutisissa Kyläseura tiedottaa – palsta. Pyrimme hyödyntämään myös Keskisuomalaisen Maakunta tänään palstaa entistä paremmin.

Tehdään kyläseuralle facebook-sivut.

YHTEISTYÖ

Teemme yhteistyötä Toivakan kunnan nuoriso-, liikunta- ja sivistystoimen, Toivakan seurakunnan sekä kyläyhdistysten ja Rutalahden nuorisoseuran kanssa. Eestissä olevan ystävyyskylän Sulun kanssa jatketaan edelleen yhteistyötä.

Toivomme kyläläisiä aktiivisesti mukaan toimintaan!

NISULAN KYLÄSEURA R.Y:N JOHTOKUNTA